Wednesday, June 26, 2013

Suruhan ibu yang luarbiasa dari biasa...


Memang tak biasa suruh macam ni!!

"Buka facebook cepat..."


"Nisha, buka facebook!"
"Amni, cuba tengok status kat facebook...cepat!"

Lain macam suruhan saya yer...
Selalu yang saya suruh "Tutup facebook cepat...!"

Tapi kali ini saya yang menyuruh mereka menyemak status berkali-kali...dah pukul 10.00 malam pun saya suruh mereka buka facebook masing-masing...

Tak pernah-pernah rasa nasib baik ada facebook!

"Ok, Bu! Dah ada info dah..."

"So, apa citer?"

"Esok cuti lagi...!"


(Terima kasih untuk semua cikgu yang sangat setia mengemaskini status FB demi anak murid masing-masing. Walau seronok bila sekolah cuti akibat jerebu, tapi kena ganti nanti jangan pula liat nak pergi sekolah...)

Tapi sekolah di rumah tetap di buka yer...3 hari dah personal tutor ni buat overtime...

2 comments:

Al-Manar said...

Kalau macam ini dah tentu anak anak berjaya. Eloklah terlebih menitik berat dari meringan sahaja.

It is a very sad situation indeed to see what I see in my part of the world. I can shout my head off but who cares? I would love to know how your children are faring in school. Education for the under-privilege children has been my concern

aji nugraha said...

surga ada di telapak kaki ibu????? maksud nya apa yah???Obat Gagal Ginjal