Friday, June 14, 2013

Work Hazard yang di tempah sendiri...

Work hazard maksudnya perkara-perkara yang bawa bahaya dalam pekerjaan kita. Contoh kalau pekerja binaan, banyaklah work hazardnya, terpijak paku, terhempap batu, terjatuh dll. Kalau di pejabat, wayar yang berpintal-pintal pun boleh menjadi work hazard. Bilik pejabat yang tertutup dan tidak cukup ruang udaranya juga boleh menyebabkan work hazard. (Nak tahu lebih lanjut boleh google ye...)

Tapi work hazard saya bila dah bergelumang dengan business coklat dan kek ni...parah sikit. Memang bahaya!

Biasalah...bila nak finalize produk baru, mestilah melalui quality control kan...supaya menepati piawaian dan standard. Jadi sebagai CCO company merangkap QC Manager merangkap Purcahasing Officer merangkap Dispatcher merangkap Makcik Cleaner, tugas saya memang sangat multi-tasking...ceceh..

Time testing-testing...kita mestilah beri tumpuan dan keutamaan demi kepuasan pelanggan.  Testing tak boleh lah sikit-sikit kan...mestilah menyeluruh...(pastu baru nak nyesal).

Testing QC yang saya buat dalam turutan seperti di bawah ni...memang boleh menyebabkan physical hazards...

Kena test QC ni...

Untuk confirmkan yang nih...


Then, testing QC ni pulak...


Untuk produk yang ni...


Tak termasuk produk-produk kat bawah ni pulak....







Bila dah 8 bulan menceburkan diri dalam bidang kerjaya yang sangat mencabar ini, pelanggan memang berpuas hati sebab produk-produk memang berkualiti.

Dan saya pulak mendapat side effect nya...adeih...

Comel...memang comel...

No comments: