Friday, October 5, 2012

Hadiah special...ahaaa...

Saya tiba di airport dalam pukul 9.00 malam, dan hanya suami yang datang menjemput.  Amni yang rajin mengikut tidak turut serta.

"Eh...mana Amni?"  Saya bertanya, pelik juga...
"Kan ada Kumon malam ni..."
"Oh ya...lupa pulak!"

Kami terus ke Kumon mengambilnya.  Dari jauh sudah nampak dia tersengih-sengih walau hanya nampak mukanya dari lampu jalan.  Lepas bersalaman dan peluk cium, dia dengan nada sangat teruja memberitahu saya,  "Amni ada hadiah untuk ibu...surprise!"

"Ye ke...best nyer..."  Amni memang suka beri saya sesuatu bila saya balik dari out-station, paling kurang kad "Welcome Home" yang dibuatnya sendiri.

Sampai saja di rumah, dia naik ke atas mengambil hadiah tersebut...

Walah....tu dia....

Laaa....Buku Masakan....
Makanan Barat??!!!
Memangpun favorite dia...
Bagai ada yang tersirat dalam yang tersurat!






















Dalam tersenyum-senyum dia terus meng-order, "Ibu, esok buat Salmon dan Sos Oren ye..."















"Hari Sabtu yang ni pulak...Ahad sebelum pegi Batu Pahat, yang ini..."  Sibuk dia menyelak satu persatu buku masakan tu.

Kaki saya masih rasa berdenyut-denyut berdiri 8 jam sehari untuk 2 hari berturut-turut...esok kena berdiri lagi di depan dapur nampaknya...

Baru nak kata...kita pegi makan
kat kedai je ye...
Tapi bila tengok senyuman ni...
Hati jadi cair...





















Ada pulak yang menyampuk..."Salmon ada kat peti sejuk dah..."

Hmmm....berkomplot rupanya...



 

No comments: