Friday, October 1, 2010

Sebelum maghrib...

Pohon mangga tumbuh merendang
Tumbuh merendang tepi perigi
Besar hati sudi bertandang
Tahun hadapan berkunjunglah lagi...























Kunjungan yang tiba tanpa perancangan langsung. Spontan dan tidak terduga. Terimakasih kerana sudi singgah.

Besar hati dengan kesudian tersebut. Maaf atas semua kekurangan, juadah yang tidak seberapa, tempat solat yang tidak selesa...

Semoga ukhuwwah berpanjangan.

10 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Kak Asnija

semua nampak sopan
macam pihak pengantin sebelah ajer
he he

Wassalam

SiNoMoSa said...

Salam Kanda,

Pohon mangga di tepian pagar
Mangga ranum di petik kekanda
Tiada kusangka bertemu jua
Terubat sudah rindu di dada..ahaks!

Terima kasih kak atas jemputan, layanan dan rendang yg mabeles..hihi hingga menjilat sudu wakakaka

Kak Sidah said...

Salam Nija,

Kunjungan yg tak disangka..akak takde dah balik dulu..lain kali kalau ada rezeki.

Noor said...

Salam K Nija..

masak kari taruk halba
kari dimasak oleh cik eni
berbangga sungguh hati hamba
dapat beraya ngan k sepah eini.. ahakssss..

teng kieu kak, diatas kesudian membekalkan 'berkat' (macam lain je ejaan nyer..) siap wat bekfas lagi.. heh heh

psstt.. dak syima & hanis tak sempat wat bekfas.. malam tu jugak dia orang perabiskan kat tepi mydin SJ.. opssss!!

Asnija said...

Salam Rozali,
Bersopan santun budaya kita, agar boleh ditiru anak-anak...dijadikan contoh tauladan...

Asnija said...

Salam Shima,
Alhamdulillah, moga dapat sering ketemu di lain waktu ye...

ps. Rendang tu bernama rendang emergensi...

Asnija said...

Salam K.Sidah,
InsyaAllah, bila-bila K.Sidah boleh datang juga, dah habis Raya pun boleh...

Asnija said...

Salam Noor,
Tak de apa nak buat'berkat'...jangan serik ye...

ps: la...sempat singgah Mydin ke Syima ngan Hanis tu?
...citer kak syepah aini tu...syhhh..

Kakzakie said...

Salam Asnija,

Seronok melihat masing-masing tersenyum... kepuasan yang bukan kerana makan, tetapi penghargaan yang diberi oleh tuan rumah kepada tetamunya itu lebih memberi erti....

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Wo..Wo... Tak aci! macam kenal je cik kak cik kak dlm gambar ni! Datin.... bila la agaknya Wan dapat jumpa live dgn Datin ni. Sekarang Wan dah kt Kuantan. Tp every week turun KL. Rindu sgt2 kat Datin yg ceria ni!